Ansökningstiden för praktikplatserna 2021 är inte fastslagen ännu, vi ber dig hålla ett öga på websidan och våra sociala medier under början av hösten.

Liberal praktik erbjuder i samarbete med Svenska Bildningsförbundet enastående möjligheter att göra internationell praktik. Liberal praktiks uppgift är att ge personer erfarenheter av internationellt politiskt arbete hos olika liberala forum. Varje praktikplats har sin egen prägel, men var och en av dem ger praktikanten värdefull erfarenheter och unik insyn i politiska processer.

Årligen ges 14 personer möjlighet att göra praktik på olika instanser kopplade till politik. Det finns sammanlagt sju olika praktikplatser i fem olika städer och länder (Berlin, Bryssel, Kapstaden, London och Washington D.C.) och de flesta praktikperioderna varar fem månader. Ansökningsperioden är en gång i året, i början av hösten.

Läs mer på: liberalpraktik.fi/

Björn Bonsdorff
    Politiskt sakkunnig
    bjorn.bonsdorffbildningsforbundet.fi
    Verksamhetskoordinator för Liberal Praktik, ordnar seminarier och ansvarar för Bildningsförbundets internationella verksamhet.